Varumärket är allt

16 maj 2020 Lily Hansen

Hur många konkurrenter har du? Det finns väldigt få produkter som någon har fullt monopol på – vare sig det handlar om mat, kläder eller små beståndsdelar till tunga maskiner, händer det oftast att det är minst två eller tre konkurrenter i branschen. Du kanske tycker att det var svårt nog att hitta en unik vinkling på din produkt, ska du nu behöva slå ut konkurrensen också? Svaret är ja, och lösningen heter varumärke. Om du vill att kunden ska köpa din produkt i stället för konkurrerande versioner, måste kunden känna dig och tro på dig.

 

Stärk ditt varumärke

Hur ska du kunna få folk att veta att du existerar? Den första lösningen man tänker på är så klart reklam: en liten filmsnutt på Instagram, en poster på tågstationen. Detta kan funka som första kontakten: folk får reda på att din produkt finns. Men andra finesser existerar för att få befintliga kunder att komma tillbaka, eller för att övertyga en blivande kund att stanna hos dig. Det handlar om profilprodukter, och det funkar så här: du låter ditt varumärke tryckas på produkten, och sedan använder du den själv, säljer den eller ger bort den som presentreklam. Alla som ser den kommer att bli påminda om din produkt.

 

 

En present med ett budskap

Presentreklam är en särskilt attraktiv idé, eftersom det säger till din blivande eller befintliga kund att du har ett personligt intresse för dem, att det är deras välbefinnande och inte bara deras pengar du är ute efter. Det kan handla om en penna, en miljövänlig bomullskasse eller ett paraply – du får själv välja vad du vill ge bort. Hos FF Profilreklam AB kan du hitta ett stort sortiment av produkter för Presentreklam i Stockholm – det är bara att bläddra igenom deras webbshop och välja. Tryckningen av ditt varumärke på produkten fixar de själva!

Fler nyheter